Jumaat, Oktober 29, 2010

kontroversi iklan

aku seorang penonton tv yg tegar...
yang pasti aku tonton iklan juga...
aku hairan..sepatutnya iklan merupakan salah satu medium ilmu atau pesanan kepada semua manusia..
tapi..kenapa kadang2 orang salah tafsir akan iklan...??
macam iklan seorang penumpang..yang tak beradab...menaiki train..yang begitu pentingkan diri..tidak mengutamakan golongan yang perlukan bantuan..seperti ibu mengandung...org buta...?
kamooo mesti pernah lihat iklan ini...tapi kini tiada lagi di kaca tv...kerna ada yang mempersoalkan..kenapa mesti pelakon melayu??..kenapa tidak pelakon berbangsa lain??...
uhm...wahai semua rakyat malaysia...
orang yg mereka iklan ini x bersalah sama skali..niatnya baik..cuba menasihati sesama kita...tidak pernah terlintas dek akal untuk membezakan bangsa...
oleh itu..sokonglah perkara yang baik ini..janganlah memperlekehkan atau salah erti akan pesanan yang cuba disampaikan...
kerna..pesanan itu amat berguna sekali buat aku..
aku sentiasa teringat akn iklan itu apabila aku menaiki train...
selalu mengutamakan golongan yg amat memerlukan...=)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan