Selasa, Jun 14, 2011

14 Jun 2011, Selasa - Syukur, Insaf & Tenang!

Assalamualaikum w.t.h. babes n dudes...
alhamdulilah...aku masih lagi bernafas...melakukan routine hidup aku seperti selalu..
alhamdulilah..aku masih bersam dengan kedua ibu bapa aku...
alhamdulilah juga aku masih mempunyai kudrat dan lengkap anggota tubuh badan aku tok melalukan kerja harian aku...
Sampai sekarang..ayat2 ustaz terngiang di minda aku..
janagan jadikan alasan tidak bersedia tok melakukan perubahan...
Mulalah dari sekarang...walaupon dah lanjut usia...
Ustaz pon da cakap r tuh..walaupon sudah lanjut usia...masih tak terlambat tok berubah..jikalau time tuh keinginan menjadi hafiz atau hafizah...belajar dan meninggal dunia ketika masih sedang belajar...dengan kuasa Allah...Allah akan bangkitkan roh si mati...diarahkan malaikat tok mengajar orang tersebut...dan Allah akan bangkitkan orang tersebut di akhirat sebagai hafizah atau hafiz...
MASYALLAH...begitu pemurahnya Allah..begitu sayangnye Allah terhadap makhlukNya yang bernama MANUSIA...
...uhm...ok..ambik nafas jap....breath in ...breath out...heee...cam biasa..
hari ni da kelas os...kelas algorithm xda..cos sir aku sakit...
sian dia....semoga allah sembuhkan beliau...
so..aku masuk class os...sambung chapter 9 n cpter 11..
hehehe...dpt markah midterm...
alhamdulilah...bolehlah hidup...lepas ni kne fokus lagi..n trus berusaha!
GO GO CHAIYOK!!!..hahaha...cos da final is just around da corner...
not just for os paper...sekali ngan sub algorithm...
btw...aku rasa aku perlu hadiah kan something for my lecturers...
Sian Sir Ali..sampai berpeluh2 mangajar aku n entire class...even da air cond...
so...pe yg boleh aku simpulkan ye babes n dudes...
cuba ambil masa sejenak...muhasabah diri...dan ambil ikhtibar dengan segala perkara yang telah berlaku dan sedang berlaku sekarang...supaya hari ni lebih bermakna dari hari semalam...dan esok lebih bermakna dari hari ni...
sekian, WASALAM...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan