Jumaat, November 05, 2010

7 perbezaan RAKAN dan SAHABAT?!


allu..allu...
mahu kongsi pendapat dan pandangan aku tentang isu ini...
perbezaan antara RAKAN dan SAHABAT:
  1. definisi: RAKAN - kawan, orang yang berada di samping kita hanya atas dasar kerja, kelas, belajar, maksudnya bersebab hanya untuk kepentingan diri...
  2. definisi: SAHABAT - teman, orang yg senantiasa berada di samping kita tidak kisah sama ada kita susah, senang, gembira, menangis..bersama masih bersebab tapi bkn kepentingan diri..tapi bersama..saling memerlukan..
  3. kalau KAWAN..if x bertegur sapa xkisahlah by sms ke..lalu sblah ke...if x tgur..xterasa ati..tp kalau dia SAHABAT..xsenyum dh kne maki, perli??siap tulis kt blog tuh ini..!tol x?
  4. kalau KAWAN..kita nak mintak tolong segan...tapi if dia SAHABAT..minx tolong..WOW!!kdg2 smpi lpe dunia...soh anta g sanelh..snilah..tp wet minyak xbg!!
  5. kalau KAWAN..if dia tetiba perli kita xtentu pasal..judge kita cam dia je yg btol..terasa gle nak mampuih...if dia SAHABAT..dia tetiba naik angin..mrh2..kita sedeyh..tp mungkin kita ada wat silap..so, dia tegurlah..spy kita xulang balik kesalahan kita...
  6. kalau KAWAN...kita sekelas...dia ada paper exam final ke..midterm ke sem2 dlu2..if xshare..kita xbp kisah sgt..xkecik ati..tapi bila SAHABAT..tmbh2 ag bilangan ahli kelas sikit..dia ada paper2 dlu as reference..xshare..MMG AQ HANGIN GLEEWWW!!!kdekot tol...oit2...sm2 senang pe slhnyer...??..sanggup tgk SAHABAT sendrik terkapai2???..org kt biar sm2 nek..sm2 berjaya...bkn ke itu yg NABI MUHAMMAD pesan...?biar sme umat ISLAM berjaya..agr dpt mengembgkn syiar ISLAM...
  7. kalau KAWAN...if dia xske kita..dia wat mke ngan kite..kutuk2 kita..aku xkesah..cos KO BKN MEMBER RAPAT AKU..KO XKNAL AKU..N KOO XDA HAK NAK JUDGE ORANG...tp bila dia SAHABAT kita...tarik mke..wat mke..kita down gle...sedeyh nak mati..cam pengakhiran dunialah...duk terpk2 smpi xtdo mlm...kdg2 sgp lari lek umah cos saket ati..xmo tgk mke dh...
aku rs...sementara waktu ini itu je pendapat aku yg mampu aku kongsi tentang isu ini..
kpd sesiapa yg terasa..aku xberniat pown nk wat kamoo terasa..tp inilah pe yg aku lalui...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan